Ofte stillede spørgsmål

Her kan du læse vores ofte stillede spørgsmål. Hvis du har et spørgsmål som ikke er på listen er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os på info@stoetforeningen.dk eller tlf. 2715 5599

Spørgsmål og svar

Hvor må jeg sælge skrabelodder, julekalendere og Til og Fra kort med skrab ?

Lotterierne må sælges ved at gå fra dør til dør, eller foran det lokale supermarked, på bytorve og markedspladser, i gågaden, ved kultur – og sports arrangementer, på arbejdspladsen, i klubben, ved skolens arrangementer eller lignende (enkelte steder kræver dog tilladelse, f.eks. foran et supermarked). I det offentlige rum kræves ikke særskilt tilladelse. Du kan også sælge til venner, familie, naboer, kollegaer osv. I kan også lave aftale med Jeres lokale butikker, som hjælper jer med at sælge lotterierne og I får overskuddet fra dette salg. Alle landslotterier som sælges igennem StøtForeningen.dk har indhentet tilladelse hos Spillemyndigheden til salg i hele Danmark.

Modtag betaling med MobilePay kort/MobilePay BOX

Når vi sender lodsedlerne til jer, medfølger der et antal MobilePay kort, som kan benyttes når lodsedlerne sælges. Vi anbefaler, at I som sælger opretter en MobilePay BOX til lodsalget. I skriver dette nummer på de medsendte MobilePay kort. Herefter kan køberen se på kvitteringen, at de støtter organisationen I sælger for, samt jeres lokale formål.

Det tager kun 1 min. at oprette en MobilePay BOX fra jeres normale MobilePay. Læs mere her.

Mange skoleklasser og foreninger har deres eget MobilePay nummer og denne kan naturligvis også benyttes.

Mine papirer er blevet væk. Hvad gør jeg?

Send en mail til info@stoetforeningen.dk med oplysning om Jeres kontakt info. (skal være de samme som på bestillingen) Du vil herefter hurtigst muligt modtage en kopi af faktura og følgeseddel, som pdf-fil. til din mail.

Hvornår skal jeg betale?

Betaling af bestilte lodder skal følge den fastlagte dato. Dette gælder både, hvis du har bestilt med eller uden returret. Du kan finde dato’en i fremsendte faktura. Der må IKKE sendes kontanter i returpakker.

Hvor kan jeg finde konto – og registreringsnummer?

Konto – og registreringsnummer er nævnt på tilsendte faktura.

Hvem går betalingen til?

De tjente penge, minus jeres provision, skal altid indbetales direkte til den organisation der er arrangør for landslotteriet.

Hvornår sendes lodderne?

Bestilte lodder afsendes hver tirsdag og torsdag med GLS

Porto og returlodder

Ved køb af lodsedler med returret, betales returfragten for evt. usolgte lodder af bestiller.

Returlodder skal altid sendes til:
StøtForeningen.dk, Kanalholmen 16 L, 2650 Hvidovre.
Husk at indlægge de udfyldte retur/følgesedler i returpakken.

Ansvarlighed

Ved bestilling accepteres der:

Jeg er den ansvarlige for lotteriet og jeg er fyldt 18 år og ikke registreret i RKI. Jeg er økonomisk ansvarlig for de udleverede lodsedler. Den eneste undtagelse er tyveri/brand, hvor der foreligger en politianmeldelse.

Tjen penge til klubben, foreningen eller skoleklassen

Mere end 8500 foreninger og skoleklasser sælger landslotterier igennem støtforeningen.dk – og tjener mange penge til klubben eller klassekassen.

Tjen penge til Jeres lokale aktiviteter – såsom lejrskole, studierejse, sportsrejse, nye spillertrøjer eller andet spændende

Hvorfor er det let for Jer at sælge lodsedler igennem Støt Foreningen

Der er allerede søgt bortlodnings tilladelse hos Spillemyndigheden. Det betyder, at I ikke skal skal indsende en lotteri ansøgning eller betale lotteriafgift til Skat. Lotterier i Danmark er populære, men det er selvfølgelig vigtigt at regler for lotterier overholdes når man sælger lotteri lodder. Der er en mangeårig tradition for at sælge lotterier med store gevinstchancer – f.eks. en bil eller en drømmerejse. Mange store organisationer har solgt skrabelodder og landslotterier igennem årene, her kan bla. nævnes Børns Vilkår, Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen, Diabetesforeningen, Spejderlotteriet, FDF, Røde Kors, Ældresagen, Børnehjælpsdagen, Dansk Flygtningehjælp, Lillebror lotteriet, Danske Hospitalsklovne – som nogle af de mest kendte udbydere af store landslotterier i Danmark.

Vi håber du fik svar på dine spørgsmål. Hvis ikke, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på 2726 5599 eller 4063 5599 eller email info@stoetforeningen.dk

NYHED: Er I en større forening eller skole, som ønsker at sælge flere af vores lotterier, kommer vi gerne og fortæller om mulighederne. Mange foreninger tjener mere end 100.000 kr. om året på salg af vores lotterier. Et sådant besøg er naturligvis helt gratis. – Kontakt Claus Jørgensen – Tlf. 2726 5599 eller cj@stoetforeningen.dk