Vi har valgt at sætte salget af skrabelodder i offentligt rum på pause indtil den 14. april med henvisning til regeringens agtpågivenhed overfor Corona virus.
I denne periode må der ikke sælges lodsedler ved dørsalg eller i offentligt rum iøvrigt.

Vi opfordrer jer desuden til at følge henvisningerne på www.sst.dk, ligesom vi naturligvis vil holde jer løbende opdateret omkring situationen.

Har I spørgsmål omkring lotteriet sidder vi klar på tlf. 2726 5599.

Støtforeningen.dk

Skolesalg

Mere end 5000 skoleklasser sælger hvert år landslotterier igennem støtforeningen.dk

Skoleklasser har mange aktiviteter i løbet af et år og mange er også på lejrskoler eller rejser. Dertil skal der bruges penge og rigtig mange skoleklasser sælger skrabelodder og julelotterier for at indsamle penge til klassekassen.

Hvordan kan lodsedlerne sælges?

Det er en let måde at tjene penge på – hver elev får en blok med 10 eller 20 lodsedler med hjem og sælger disse til familien, naboer og venner. Mange gange tager forældrene skrabelodderne med på arbejde og sælger til kollegaer – dette giver hurtigt et stort mersalg.

Mange skoleklasser afslutter salget ved at gå rundt ved husene i byen og spørge om de vil støtte organisationen som arrangerer landslotteriet – f.eks. Børns Vilkår og samtidig støtte klassen tur til Bornholm eller måske en blå mandag aktivitet.

Det er også en god ide at kontakte det lokale supermarked og spørge om klassen må stå og sælge lodsedler der på de tidspunkter, hvor der er flest kunder i supermarkedet. De fleste siger ja, hvis en klasse kommer og spørger om de må sælge – især når klassen også støtter en populær og kendt landsorganisation.

Der kan let tjenes 10.000 kr. eller mere til klassekassen

Det er typisk klasselæreren eller forældre som bestiller lodsedlerne hos støtforeningen.dk og så uddeler dem til eleverne i klassen.

En god social aktivitet som giver trivsel i klassen

Salg af skrabelodder er også en god aktivitet for mange klasser, da man er fælles om et mål og en opgave, nemlig at finde penge til deres klasse aktivitet. Sammen med lodsedlerne fremdendes en flyer som fortæller om hvad overskuddet bruges til i f.eks. Røde Kors.

Så let er det

Når klassen modtager skrabelodderne medfølger der en salgspakke med plakater, salgsguide, mobilePay kort og stickers til at sætte på trøjerne eller jakken. Disse stickers er påtrykt arrangørens navn og logo, sådan at køberne altid kan se, hvilken organisation de støtter ved at købe et skrabelod.

Mange skoleklasser sælger 2-3 lotterier om året – typisk et skrabe lotteri om foråret og et julelotteri i efteråret. Det giver rigtig mange penge til klassekassen.

Gymnasieklasser og ungdomsklubber

Mange sælger skrabelodder for at finde penge til klassens studierejse eller udlandsrejser. En gymnasieklasse kan typisk sælge 50 lodsedler pr. elev og er der 25 elever i klassen – sælger der 1.250 skrabelodder som kan give et overskud på 17.500 kr. til klassekassen og endnu mere hvis det er julelotterier.

Læs mere og bestil her

Økonomi

Solgte lodsedler skal først betales efter salget, så der er ingen investering og man kan bestille med returret, således at man kan returnere eventuelt usolgte skrabelodder.

Gennemsnits fortjeneste pr. klasse ligger på ca. 7.500,- kr – så samlet tjener skoleklasserne hvert år et stort millionbeløb til lokale aktiviteter på skolerne og i klasserne. Samtidig bliver der et stort overskud til Røde Kors, Danske Hospitalsklovne, Børns Vilkår, Parasport Danmark og Kræftens Bekæmpelse som alle er med i det populære salgsnetværk støtforeningen.dk

Ikke kun skoler

Mange børnehaver, fritidsordninger, ungdomsklubber og SFO tjener også penge på salg af skrabelodder og lotterier igennem støtforeningen.dk

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os for yderligere information.

Tilladelse fra Spillemyndigheden

Alle landslotterier som tilbydes på støtforeningen.dk har en landsdækkende tilladelse til salg fra Spillemyndigheden.

Støtforeningen.dk samarbejder med