Skolesalg - Tjen penge til klassekassen.

Skoleelever sælger skrabelodder og julelotterier til deres netværk og tjener mange penge til nye aktiviteter i klassen – såsom lejrskolen, udflugter o.lign.

Mere end 6000 skoleklasser sælger hvert år landslotterier og by julekalendere igennem støtforeningen.dk

Skoleklasser har mange aktiviteter i løbet af et år og mange er også på lejrskoler eller rejser. Dertil skal der bruges penge og rigtig mange skoleklasser sælger skrabelodder og julelotterier for at indsamle penge til klassekassen.

Hvordan kan lodsedlerne sælges?

Det er en let måde at tjene penge på – hver elev får en blok med 10 eller 20 lodsedler med hjem og sælger disse til familien, naboer og venner. Mange gange tager forældrene skrabelodderne med på arbejde og sælger til kollegaer – dette giver hurtigt et stort mersalg.

Mange skoleklasser afslutter salget ved at gå rundt ved husene i byen og spørge om de vil støtte organisationen som arrangerer landslotteriet – f.eks. Børns Vilkår og samtidig støtte klassen tur til Bornholm eller måske en blå mandag aktivitet.

Det er også en god ide at kontakte det lokale supermarked og spørge om klassen må stå og sælge lodsedler der på de tidspunkter, hvor der er flest kunder i supermarkedet. De fleste siger ja, hvis en klasse kommer og spørger om de må sælge – især når klassen også støtter en populær og kendt landsorganisation.

Der kan let tjenes 15.000 kr. eller mere til klassekassen

Det er typisk klasselæreren eller forældre som bestiller lodsedlerne hos støtforeningen.dk og så uddeler dem til eleverne i klassen.

En god social aktivitet som giver trivsel i klassen

Så let er det

Når klassen modtager skrabelodderne eller julelotterierne, medfølger der en salgspakke med plakater, salgsguide, mobilePay kort og stickers til at sætte på trøjerne eller jakken. Disse stickers er påtrykt arrangørens navn og logo, sådan at køberne altid kan se, hvilken organisation de støtter ved at købe et skrabelod.

Mange skoleklasser sælger 2-3 lotterier om året – typisk et skrabe lotteri om foråret og et julelotteri i efteråret. Det giver rigtig mange penge til klassekassen.

Gymnasieklasser og ungdomsklubber

Salg af skrabelodder og julelotterier er også en god aktivitet for mange klasser, da man er fælles om et mål og en opgave, nemlig at finde penge til deres klasse aktivitet. Sammen med lodsedlerne fremsendes en flyer som fortæller om hvad overskuddet bruges til hos bla. Danske Hospitalsklovne, BørneTelefonen eller Kræftens Bekæmpelse.

HUSK: Bestiller skal være min. 18 år.

Kommentar fra en af vores fantastiske sælgere:

Sidste år solgte 5.A. Hørup Centralskole, 6470 Sydals, en masse til-og-fra kort og tjente 3.870 kr. men sendte også 7.430 kr. til Danske Hospitalsklovne.
Pengene til klassen har vakt glæde, men det har også været meget givtigt og lærerigt for eleverne at der fandtes hospitalsklovne og at de kunne tjene nogle penge til dem.
Så inden jeg på forældrerådets vegne overhovedet har tænkt tanken så kommer eleverne nu og spørger om de må sælge kort igen. Det er jo fantastisk, så Ja tak. Hørup Centralskole nu 6.A. elever vil gerne sælge kort igen.

Dorte Høisæt

Mange sælger skrabelodder, julekalender og Til og Fra kort med skrab, for at finde penge til klassens studierejse eller udlandsrejser. En gymnasieklasse kan typisk sælge 50 lodsedler pr. elev og er der 25 elever i klassen – sælger der 1.250 skrabelodder som kan give et overskud på 25.000 kr. til klassekassen og endnu mere, hvis det er julelotterier.

Læs mere og bestil her

Økonomi

Solgte lodsedler skal først betales efter salget, så der er ingen investering og man kan bestille med returret, således at man kan returnere eventuelt usolgte skrabelodder. Gennemsnits fortjeneste pr. klasse ligger på ca. 9.500,- kr – så samlet tjener skoleklasserne hvert år et stort millionbeløb til lokale aktiviteter på skolerne og i klasserne. Samtidig bliver der et stort overskud til Danske Hospitalsklovne, Børns Vilkår og Kræftens Bekæmpelse som alle er med i det populære salgsnetværk støtforeningen.dk

Ikke kun skoler

Mange børnehaver, fritidsordninger, ungdomsklubber og SFO tjener også penge på salg af skrabelodder og lotterier igennem støtforeningen.dk

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os for yderligere information.

Tilladelse fra Spillemyndigheden

Alle landslotterier som tilbydes på støtforeningen.dk har en landsdækkende tilladelse til salg fra Spillemyndigheden.

Støtforeningen.dk samarbejder med