Vi har valgt at sætte salget af skrabelodder i offentligt rum på pause indtil den 14. april med henvisning til regeringens agtpågivenhed overfor Corona virus.
I denne periode må der ikke sælges lodsedler ved dørsalg eller i offentligt rum iøvrigt.

Vi opfordrer jer desuden til at følge henvisningerne på www.sst.dk, ligesom vi naturligvis vil holde jer løbende opdateret omkring situationen.

Har I spørgsmål omkring lotteriet sidder vi klar på tlf. 2726 5599.

Støtforeningen.dk

Foreningssalg

Foreningssalg af skrabelodder og julelotterier

Mere end 3000 foreninger sælger hvert år landslotterier igennem støtforeningen.dk

Mange foreninger mangler penge til deltagelse i et fodboldstævne, en rejse, nye spillertrøjer, en grillaften eller andre spændende aktiviteter i foreningen. Skrabelodder gør det let at finde penge til disse aktiviteter og foreningen tjener let 10.000 kr. eller mere ved at sælge skrabelodder for Røde Kors, Danske Hospitalsklovne, Børns Vilkår, Parasport Danmark eller Kræftens Bekæmpelse.

Nogle foreninger tjener mere end 200.000 kr. om året på salg af landslotterier igennem støtforeningen.dk

Hvorfor er landslotterier lette af sælge?

Når kunderne køber et skrabelod eller et julelotteri, støttes såvel arrangøren f.eks. Kræftens Bekæmpelse, samtidig med at man støtter den lokale forening, spejdergrupper eller hvem som nu sælger lodsedlerne. Den goodwill der er ved at sælge landslotterier for store velkendte organisationer betyder virkelig noget for køberne og derfor køber de fleste, når de får muligheden.

Denne type skrabelodder er et støttelod, men det betyder ikke, at der ikke er fine gevinster – det er der – ofte er 1. præmien en bil eller et gavekort til en rejse på måske 100.000 kr. Samtidig er skrabelodderne, julekalenderne eller Til og Fra kortene med skrab alle i et sælgende og spændende design som betyder at næsten alle køber.

Bestil her

Læs her, hvor let det er for foreningen

Landslotterier købt igennem støtforeningen.dk er meget lette at håndtere for foreningen. Man bestiller blot det antal man gerne vil sælge på www.stoetforeningen.dk – herefter modtager foreningen lodsedlerne sammen med salgsmateriale, såsom plakater, salgsguide, sticker til at sætte på trøjen eller jakken med organisationens navn. Endvidere leveres MobilePay kort, således at køberne kan betale med MobilePay. I 2019 betalt ca. 70 % med MobilePay når de købte en lodseddel og denne tendens vil være stigende i 2020. Det gør det også lettere og mere sikkert for børnene som sælger, da de ikke har så mange kontanter på sig.

Foreningen har valget imellem at bestille lodsedlerne med returret eller uden returret. Bestiller man med returret, kan usolgte lodsedler returneres – her tjener foreningen 11 kr. pr. solgt lodseddel. Foreningen kan også vælge at bestille uden returret. Som navnet siger kan foreningen så ikke returnere lodsedler, men så tjener de til gengæld 14 kr. pr. solgt lodseddel.

Tidligere arrangerede mange foreninger deres eget lotteri, men dette er ret besværligt, da der først skal indsamles gevinster, laves layout til lodsedlen, investere i tryk af lodsedlen, indhente tilladelse hos Spillemyndigheden – for først derefter forsøge at sælge lodsedlerne.

Efter at lotteriet er afsluttet, skal foreningen indsende regnskab til Spillemyndigheden og afregne gevinstafgift med SKAT – altså en ret omstænding arbejdsopgave. Alt dette undgår foreningen, hvis de sælger et landslotteri fra støtforeningen.dk – her er lodsedlerne allerede klar, gevinsterne er indkøbt, der foreligger tilladelse fra Spillemyndigheden til salg i hele Danmark og arrangøren klarer også indberetningerne til Spillemyndigheden og SKAT EFTER SALGET.

FORENINGEN KAN KONCENTRERE SIG OM AT SÆLGE og endda uden at skulle investere i lodsedlerne.

DERFOR ER STØTFORENINGEN.DK BLEVET EN SÅ STOR SUCCES

Betaling af lodsedler

Alle landslotterier skal først betaler efter at lotteriet er afsluttet og derfor er der ingen risiko eller investering for foreninger som bestiller. Når foreningen modtager lodsedlerne medfølger der en faktura og en returseddel, hvis man har bestilt med returret.

Læs mere og bestil her

Salg af landslotterier – En klassiker i forenings Danmark

Indehaveren af støtforeningen.dk Niels Erik Jørgensen startede med at sælge lotterier til foreninger i hele Danmark i 1980 – dengang var der ca. 200 foreningskunder om året. Dette tal er nu steget til omkring 3000 foreninger, som alle tjener mange penge på at sælge landslotterier igennem støtforeningen. Lotterierne sælges hele året – typisk skrabelodder i foråret og julekalendere i efteråret.

Kendte samarbejdspartnere

Støtforeningen.dk har et fast samarbejde omkring salg af landslotterier med store organisationer som Kræftens Bekæmpelse, Røde Kors, Børns Vilkår, Danske Hospitalsklovne og Parasport Danmark som alle er med i salgsnetværket støtforeningen.dk.