Skrabeloddet til Børns Vilkårs forårslotteri 2016 offentliggøres

Oprettet d. 17. januar 2016

I foråret 2015 lancerede Børns Vilkår deres første forårslotteri, og dette blev en så stor salgssucces, at de igen i år lancerer et forårslotteri, som sælges af almennyttige foreninger og skoleklasser i hele landet.

Mange skoleklasser sælger skrabelodder for at samle ind til lejrskoler, studierejser, aktiviteter i klassen eller på skolen, måske nye redskaber til legepladsen eller hvad der nu er brug for penge til.
Elevråd og forældreråd i hele Danmark formidler ofte salget på skolerne, således at alle klasser har mulighed for at tjene penge. Ved at benytte støtforeningen.dk kan hver klasse sælge sit eget landslotteri, således at der ikke bliver konkurrence imellem klasserne.

Det samme gælder mange sportsforeninger, som sælger skrabelotterier for at tjene penge til fodboldrejser, håndboldture, udflugter eller måske nyt udstyr til klubben.

Skrabelodder har siden lanceringen på det Danske marked i 1989 (forøvrigt var det Niels Erik Jørgensen, som står bag støtforeningen.dk der lancerede det første skrabelotteri i Danmark) udviklet sig til at blive en stor indtægtskilde for foreninger, sportsklubber og skoleklasser i Danmark, ligesom velgørende organisationer tjener mange penge på at arrangere landslotterierne.

Lodsedlen er illustreret af tegner Poul Carlsen, som også tegner motiverne til de succesrige julekalendere fra Børns Vilkår, som nu er Danmarks mest solgte julekalender.