Røde Kors

Oprettet d. 25. april 2017

Røde Kors er altid til stede

Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv.

Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger. Vores internationale indsats understøtter menneskers værdighed og sociale samhørighed, og hjælper til at opbygge modstandsdygtighed over for kriser og katastrofer hos truede befolkningsgrupper. I Danmark tager vores sociale aktiviteter afsæt i det enkelte menneskes behov, og gennem fællesskaber hjælper vi sårbare mennesker til et bedre liv. Vi styrker menneskers muligheder for at tage vare på sig selv og skabe positive forandringer i deres eget liv.

Vi er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande. Vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. Med din hjælp kan vi altid være til stede, når der er brug for os.