”TIL OG FRA” JULEKORT MED SKRABELOD

SÆLG TIL OG FRA-JULEKORT MED SKRABELOD OG TJEN HELT OP TIL 23 KR. PR. SOLGT PAKKE

Kan sælges af:

Nu kan I bestille det populære julelotteri fra Danske Hospitalsklovne. Til og Fra-julekortene kan sælges af foreninger, skoleklasser, institutioner, klubber, frivillige m.fl. fra d. 1. okt. - 31. dec. 2019.

Udover at tjene penge støtter I Danske Hospitalsklovnens arbejde på landets børneafdelinger. Med smil, nærvær og en hånd at holde i er hospitalsklovnene med, når livet er svært. Se videoen længere nede i højre side!

Bestil lotteri
Til og Fra-julekortene er designet i den skønneste julestil, som vil pryde pakkerne under juletræet. Sidste år var de MEGET lette at sælge. Og MEGET populære under juletræet – når man kan være heldig at skrabe sig til en ekstra gave.

Hvor meget kan I tjene?

• 23 kr. pr. solgt pakke, som bestilles uden returret
  • 15 kr. pr. solgt pakke, som bestilles med returret

Betaling er naturligvis først efter kortene er solgt = ingen investering.

Ovennævnte beregninger er gældende ved bestilling af Til og Fra-Julekort UDEN returret.

Du støtte Danske Hospitalsklovnes aktiviteter på de Danske hospitaler’s børneafdelinger og samtidig får din forening eller skoleklasse Danmark’s bedste salgsprovision 🙂

Med bestillingen får I også:

• En praktisk vejledning
  • Salgsguide
  • Plakater
  • 25 stk. røde klovnenæser
  • Foldere som fortæller om Danske Hospitalsklovnes arbejde
  • 100 stk. labels med Danske Hospitalsklovnes logo til at sætte på tøjet, når I går ud og sælger
  • Kort, som I kan benytte, når nogen ønsker at betale med Mobile Pay.

Salgspakningen består af 5 Til og Fra-julekort. Tre kort er med julehjertet og to kort er med julemanden. Prisen for pakken er 50 kr.

Hvem kan sælge ?
Til og Fra-julekortene med skrabelod kan sælges af sportsklubber, skoleklasser, almennyttige foreninger, HF og gymnasieklasser, ungdomsklubber, børnehaver m.fl.

VI SØGER FRIVILLIGE SÆLGERE
Vi søger frivillige, som vil støtte en god sag og sælge for Danske Hospitalsklovne. Da det er et almennyttigt lotteri, kan privatpersoner ikke tjene penge på at sælge, og derfor går hele salgssummen til Danske Hospitalsklovne. Du kan bestille fra 20 pk. her. Husk at afkrydse feltet “frivillig”.

BETALING
Til og Fra-julekortene skal betales senest den 15. januar 2020 – så ingen investering. I må dog gerne betale kortene, når I har afsluttet salget.

Du kan også læse om Til og Fra-julekortene på Danske Hospitalsklovnes hjemmeside – klik her

Julelotteriet er et almennyttigt lotteriet som sælges efter tilladelse fra Spillemyndigheden.

SÅDAN SKAL I BETALE FOR PAKKERNE

I bestiller et antal lodder MED eller UDEN returret – eller måske i en kombination.

MED RETURRET – Salgspris pr. pk. Til og Fra-julekort med skrabelod er 50 kr.
Her tjener I 15 kr. pr. solgt pakke. Når I har afsluttet salget, indbetaler I 35 kr. pr. solgt pakke til den bankkonto, der er oplyst på fakturaen, som er indlagt i kassen med Til og Fra-julekort med skrabelod. I beholder så selv de 15 kr., som er jeres fortjeneste pr. solgt pakke.

Hvis I har usolgte pakker Til og Fra-julekort med skrabelod, som I gerne vil returnere, gør I sådan:
I pakker dem i en kasse og returnerer kassen til den adresse, som er nævnt på følgesedlen, som er vedlagt kortene. Samtidig udfylder I antal returpakker på medsendte følgesedler og indlægger de udfyldte følgesedler i kassen sammen med Til og Fra-julekort med skrabelod. HUSK: Tag en kopi eller et foto af den udfyldte følgeseddel til jeres egen kontrol. Når vi modtager returpakkerne, optæller vi, om antallet stemmer med jeres optælling og udsteder herefter en kreditnota til jer samt et kontoudtog, som fortæller, hvor meget I skal overføre til Danske Hospitalsklovne. Herefter overfører I dette beløb til den bankkonto, som er nævnt på fakturaen. I kan også vælge at overføre, så snart I har lavet jeres optælling af solgte pakker Til og Fra-julekort med skrabelod. Afslutningsvis fremsender vi et kontoudtog, som viser alle posteringer.

HUSK: At overholde fristen for returnering og betaling, som står på medsendte følgesedler. Returneres Til og Fra-julekortene efter denne frist, bortfalder returretten. Kun hele og ubrudte pakker kan returneres.

UDEN RETURRET – Salgspris pr. pk. med 5 Til og Fra-julekort med skrabelod er 50 kr.
Her tjener I 23 kr. pr. solgt pakke. Når salget er afsluttet, indbetaler I 27 kr. pr. solgt pakke til den bankkonto, som står på medsendte faktura. (Husk at oplyse fakturanummer ved indbetaling). I beholder selv jeres fortjeneste og kan disponere over dette beløb, så snart Til og Fra-julekortene med skrabelod er solgt. Herefter modtager I et kontoudtog med saldo 0 kr., og alt er i orden. I skal naturligvis først betale, efter at pakkerne er solgt. På fakturaen står seneste betalingsdato. Er der bestilt UDEN returret, kan eventuelle usolgte pakker julekort med skrabelod ikke returneres, og der skal afregnes med 23 pr. stk. for alle pakker, I har fået tilsendt.

Se en lille video med en skoleklasse som sælger

Udskriv flyer og tag den med til Jeres næste møde

Du kan med de valgte pakker tjene op til 40.480 kr.

• Download og udskriv plakat

Udsnit af kommentarer fra sælgere af  Danske Hospitalsklovnes tidligere skrabelotterier:

Vi har den store glæde at være ude og sælge skrabelodder til fordel for Danske Hospitalsklovne og bliver modtaget med glæde hos folk.

Klassen har mistet en klassekammerat til kræft, og for ham havde de danske hospitalsklovne en stor betydning.

Det har en fornøjelse at sælge lodderne og opleve folks positive indstilling “skidt med vi ikke vinder, det går jo til et godt formål” og “de gør et flot stykke arbejde”.

Mange siger, det gør ikke noget, hvis vi ikke vinder, det går til et godt formål og Hospitalsklovnens gør et flot stykke arbejde.

Om Danske Hospitalsklovne

Hospitalsklovnen er en kikset figur, som barnet kan grine af eller skælde ud på. Hospitalsklovnen er den laveste i hierarkiet, og det er barnet, der bestemmer over hospitalsklovnen. Under en hospitalsindlæggelse bestemmer alle over barnet, og barnet kan derfor få en følelse af magtesløshed. Ved at lade barnet bestemme over hospitalsklovnen får barnet noget kontrol igen, og får lettere ved at håndtere de mange følelser, der opstår under en hospitalsindlæggelse. En hospitalsklovn er også en ven, som barnet kan stole på og måske tale med om emner, der kan være svære at tale om.

Spillemyndigheden har givet tilladelse til at sælge dette landslotteri i hele Danmark fra den 1. oktober 2019.

Gå videre til bestilling af Danske Hospitalsklovne, Til og Fra-julekort med skrabelod

Tjen 15 kr. pr. pakke MED returret eller op til 23. kr. pr. pakke UDEN returret
Fortsæt til bestilling