Klassekammerater sælger skrabelodder for Katrine

Oprettet d. 18. maj 2016

I marts 2014 blev 8-årige Katrines og hendes families verden pludselig vendt op og ned på et øjeblik. På Skejby Sygehus fandt lægerne en hjernetumor. Blot to dage efter, begyndte et intenst og krævende behandlingsforløb på Skejby Sygehus. Katrine skulle igennem hele 30 strålebehandlinger og var indlagt i otte måneder.

”Vi kunne ikke have klaret det uden hospitalsklovnene. De har været som små frikvarterer, væk fra al sygdom og hvad det medfører ”, fortæller Katrines mor, Tanja.

Katrine er i dag uhelbredelig syg og sidder i dag i kørestol. Derfor var Katrines klassekammerater heller ikke i tvivl, da de valgte at bruge deres søndag på at samle ind til Danske Hospitalsklovne ved at sælge skrabelodder. 400 lodder blev solgt i løbet af meget kort tid, og både Katrine og Tanja er super stolte og glade over opbakningen fra klassekammerater og den lokale by.

“Vi er stolte over at kunne give lidt tilbage og glæde ved tanken om at I nu kan nå ud til flere børne under deres indlæggelser”, siger Tanja.

Har du lyst til at sælge skrabelodder for Danske Hospitalsklovne, og samtidig tjene penge til klassekassen på din skole eller klubkassen i din forening?