Hvordan tjener vi penge til deltagelse i Dana Cup 2023 ?

Oprettet d. 28. juli 2023

Dana Cup er en international fodboldturnering for ungdomshold, der finder sted i Danmark. Deltagelse i sådanne turneringer kan kræve en del omkostninger, men der er flere måder, I kan tjene penge for at finansiere jeres deltagelse. Her er nogle ideer:

1. Fundraising-aktiviteter: Organisér forskellige fundraising-aktiviteter som f.eks. salg af julekalendere, skrabelodder, kageboder, loppemarkeder, sponsorløb, tombolaer, eller crowdfunding-kampagner. Involver spillernes forældre, trænere og andre medlemmer af jeres fodboldhold i disse aktiviteter.
  2. Sponsorater: Forsøg at få lokale virksomheder eller forretninger til at sponsere jeres fodboldhold. I kan tilbyde at reklamere for dem på jeres trøjer, sociale medier eller hjemmeside i bytte for økonomisk støtte.
  3. Forældrebidrag: Tal med spillernes forældre om muligheden for at bidrage økonomisk til deltagelsen i turneringen. Mange forældre vil gerne støtte deres børns interesser og oplevelser, så dette kan være en effektiv måde at indsamle midler på.
  4. Arranger sponsorevents: Hold arrangementer eller fester, hvor billetindtægterne går til at finansiere deltagelsen i Dana Cup. Dette kan være en sjov måde at involvere lokalsamfundet og samtidig indsamle penge.
  5. Samarbejde med lokale organisationer: Tal med lokale fodboldklubber, skoler eller andre organisationer om muligheden for samarbejde om fundraising-aktiviteter eller støtte til jeres deltagergebyr.
  6. Kontakter i fodboldverdenen: Hvis I har kontakter i fodboldverdenen, f.eks. tidligere fodboldspillere eller trænere, kan I prøve at arrangere en fodboldclinic eller workshop, hvor deltagelsesgebyret går til at finansiere jeres tur til Dana Cup.
  7. Auktioner eller lotterier: Organisér auktioner eller lotterier med præmier doneret af lokale virksomheder eller enkeltpersoner. Dette kan skabe opmærksomhed om jeres fundraising og tiltrække flere deltagere.
  8. Del turen med andre hold: Hvis det er muligt, kan I prøve at arrangere turen sammen med andre fodboldhold, så I kan dele omkostningerne til transport og indkvartering.

Husk at starte tidligt med jeres fundraising-indsats, da det kan tage tid at indsamle de nødvendige midler til deltagelse i Dana Cup. Vær også åbne for at lytte til idéer og forslag fra alle involverede, da dette kan bidrage til at skabe et stærkt fællesskab og engagement omkring jeres mål om at deltage i turneringen.