Divas Cheerleader’s har stor succes med salg af julekalender fra Børns Vilkår

Oprettet d. 7. november 2018

Divas Cheerleaders i Vanløse sælger julekalendere og støtter BørneTelefonen
I november vil skoleklasser og foreninger i Vanløse og resten af landet sælge Børns Vilkårs julekalender og tjene penge til lokale aktiviteter. Overskuddet fra salget går til BørneTelefonen.
For sjette år i træk vil børn og unge over hele landet stemme dørklokker i lokalområdet og sælge Børns Vilkårs julekalender til naboer, familie og venner. Salget af julekalenderen støtter BørneTelefonens arbejde, men giver samtidig skoleklasser og foreninger mulighed for at realisere ønsker som lejrskole, deltagelse i sportsstævner, udflugter og andre spændende formål.
Divas Cheerleaders i Vanløse er en af de mange foreninger, der sælger Børns Vilkårs julekalender i år.
”Det er nu vores tredje år, vi sælger Børns Vilkårs julekalender. Det har vi valgt at gøre, fordi det støtter et utrolig godt formål. Divas er en forening med rigtige mange børn og unge i lige præcis den alder, der benytter sig af BørneTelefonen. Vi ved derfor, hvor stor en hjælp Børns Vilkår er, og hvor stor betydning det kan have for vores medlemmer,” fortæller Camilla Jensen, der er formand i Divas Cheerleaders, og tilføjer:
”I år tjener udøverne penge til vores tur til VM i USA, og en anden konkurrence i Tyskland. Vi har bestilt 2500 julekalendere, som vores 100 børn og unge sælger, og forventer helt klart at få udsolgt. Udøverne sælger til familie og venner, men også i grupper rundt til naboerne og foran butikker. Folk tager utrolig godt imod alle udøverne og julekalenderne, så det er en ren fornøjelse at sælge. Dem der sælger flest, på vores forskellige hold, vinder en præmie til vores årlige juleshow.”
Foruden indsamlingen til egne aktiviteter, så er udøverne fra Divas Cheerleaders med til at sørge for, at endnu flere børn og unge i Danmark kan få rådgivning på BørneTelefonen hos Børns Vilkår. I 2017 havde BørneTelefonen godt 200.000 henvendelser fra børn, der havde brug for at tale med en voksen, men det var desværre kun muligt at besvare 83.111 af disse på grund af manglende ressourcer.
”Det er fantastisk, at det netop er børn, som er med til at sikre, at vi kan hjælpe andre børn og unge. Deres salg af julekalendere går til, at flere kan komme igennem til en voksen på BørneTelefonen, der lytter og hjælper, når tilværelsen er svær,” siger Rasmus Kjeldahl, direktør i Børns Vilkår.
Børns Vilkårs julekalender er blandt de mest solgte i Danmark, og skoleklasser og foreninger har mulighed for at tjene op til 25 kr. pr. solgt julekalender. Kalenderen fungerer som et lotteri, hvor man kan vinde præmier som en bil, rejsegavekort og billetter til forlystelsesparker.
Martin Schwartz, der er kendt for sine byplakater, står bag illustrationen af den snedækkede landsby på dette års julekalender.
”En julekalender giver for mig gode minder om en tryg barndom, men den slags minder er desværre ikke alle børn forundt. Julekalenderen for Børns Vilkår var en mulighed for at skabe noget, som kan være med til at gøre en forskel for de mange børn, som ikke har en tryg barndom,” fortæller Martin Schwartz, og tilføjer:
”Her har jeg kunnet skabe et andet slags byunivers med en anden form for stil og nostalgi, og det synes jeg var en skøn og udviklende udfordring.”