Sælg de populære skrabelodder fra Danske Hospitalsklovne og tjen penge

Skrabelodderne fra Danske Hospitalsklovne er meget lette at sælge, da de fleste gerne vil støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde på børneafdelingerne på de Danske sygehuse. TJEN MANGE PENGE til klub eller klassekassen ved salg af skrabelodder. Ingen investering - først betaling efter salget.

Danske Hospitalsklovnes populære Forårslotteri 2018

Danske Hospitalsklovnes Forårslotteri 2018 kan ikke bestilles mere – da salgsperioden er udløbet.

Den 5. august præsenterer vi de yderst populære “Til og Fra” – Julekort med skrab fra Danske Hospitalsklovne her på siden, hvor de også kan bestilles. Din forening eller skoleklasse kan tjene op til 25 kr. pr. solgt pakke med 5 stk. + ekstraspil.
Vil du have en mail når I kan lægge bestilling på “Til og Fra” – Julekortene ?

TJEN PENGE TIL FORENINGEN, SKOLEKLASSEN ELLER SPORTSKLUBBEN

HVOR MEGET KAN VI TJENE?

For hvert solgt lod á 25 kr. kan I tjene op til 10 kr. til klassen eller klubben.

Nu kan I bestille dette populære landslotteri fra Danske Hospitalsklovne som sælges af foreninger, skoleklasser og sportsklubber i hele Danmark.

BESTILLING MED ELLER UDEN RETURRET

Bestiller I uden returret – tjener I 10 kr. pr. solgt skrabelod men giver samtidig afkald på returretten.

Bestiller I med returret – tjener I 8 kr. pr. solgt skrabelod, men kan returnere usolgte skrabelodder senest den 29. Juni 2018

Sælger I 500 skrabelodder kan I tjene 5.000 kr.

Sælger I 1000 skrabelodder kan I tjene 10.000 kr.

I kan også bestille et antal UDEN returret og et antal MED returret.

HVORNÅR KAN VI SÆLGE SKRABELODDERNE ?

Skrabelodderne fra Danske Hospitalsklovne kan sælges helt  til den 19. Juni 2018

Der er ingen investering, da I først skal betale for solgte skrabelodder den 29. Juni 2018.

Når I har bestilt fremsender vi skrabelodderne med GLS direkte til Jeres adresse og der medfølger salgsguide, brugsvejledning, plakater, mobile pay kort og informationsfolder omkring Danske Hospitalsklovnes arbejde, ligesom vi vedlægger 20 stk. af de populære “klovnenæser” som kan benyttes når man sælger skrabelotteriet i lokalområdet.

Overskuddet på salget kan bruges til en hyttetur, en rejse, deltagelse i et sportsstævne eller andre lokale aktiviteter – helt efter Jeres eget valg.

Kan sælges af børnehaver, ungdomsklubber, foreninger, skoleklasser, sportsklubber, gymnasier m.fl. Er du i tvivl om I kan sælge, så må du meget gerne kontakte os på 40635599 🙂

Del gerne på skolens forældreIntra, lærerIntra, skoleIntra eller med forenings trænere og ledere. Du kan også printe flyer og medtage denne til Jeres næste møde i aktivitetsudvalget, klassen eller foreningen.

FRIVILLIG
Vil du som privatperson eller virksomhed gerne støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde afkrydser du i “frivillig” på bestillingsformularen. Her tjener du ikke på salget, men skal afregne 25 kr. pr. solgt skrabelod, men du har naturligvis returret på de skrabelodder som du måske ikke får solgt.

INFO:
Der er fremstillet 150.000 stk. skrabelodder
Salgsperiode er fra den 19. Februar – 19. Juni 2018
Betaling af solgte lodder og returnering af eventuelle returlodder skal ske senest den 29. juni 2018

Billedet af Sophia og Luna, på årets skrabelod, er taget af Sophias forældre på Skejby Sygehus.

Læs mere på Danske Hospitalsklovnes hjemmeside

HUSK: Du kan bestille de populære “Til og Fra”-Julekort fra Danske Hospitalsklovne her på siten fra den 6. August 2018

MED RETURRET – Salgspris pr. lod er 25 kr.

Her tjener i 8 kr. pr. solgt lodseddel. Når I har afsluttet salget indbetaler i 17 kr. pr. solgt lod til den bankkonto der er oplyst på fakturaen, som er indlagt i kassen med lodsedlerne. I beholder så selv de 8 kr. som er Jeres fortjeneste pr. solgt lodseddel.

Hvis I har usolgte lodsedler, som I gerne vil returnere gør i sådan:

I pakker disse i en kasse og returnerer lodsedlerne til den adresse, som er nævnt på følgesedlen som er vedlagt lodsedlerne, når de udsendes. Samtidig udfylder i antal returlodder på medsendte følgesedler og indlægger de udfyldte følgesedler i kassen sammen med lodderne. HUSK: Tag en kopi eller et foto af den udfyldte følgeseddel til Jeres egen kontrol. Når vi modtager returlodderne, optæller vi om antallet stemmer med Jeres optælling, og udsteder herefter en kreditnota til Jer, samt et kontoudtog som fortæller, hvor meget I skal overføre til Danske Hospitalsklovne. Herefter overfører I dette beløb til den bankkonto som er nævnt på fakturaen. I kan også vælge at overføre, så snart I har lavet Jeres optælling af solgte lodsedler. Afslutningsvis fremsender vi et kontoudtog som viser alle posteringer.

HUSK: At overholde fristen for returnering og betaling, som står på medsendte følgesedler. Returneres lodsedlerne efter denne frist bortfalder returretten.

UDEN RETURRET – Salgspris pr. lod er 25 kr.

Her tjener i 10 kr. pr. solgt lodseddel. Når salget er afsluttet indbetaler i 15 kr. pr. solgt lodseddel til den bankkonto som står på medsendte faktura. (Husk at oplyse faktura nr. ved indbetaling) I beholder selv Jeres fortjeneste og kan disponere over dette beløb, så snart lodsedlerne er solgt. Herefter modtager i et kontoudtog med saldo 0 kr. og alt er i orden. I skal naturligvis først betale efter at lodsedlerne er solgt. På fakturaen står seneste betalingsdato. Er der bestilt UDEN returret, kan eventuelle lodsedler ikke returneres og der skal afregnes med 15. pr. stk. for alle I har fået tilsendt.

Se 3. og 5. klasse fra Pilehaveskolen sælge lotteri

Materiale til Danske Hospitalsklovnes forårslotteri 2018

• Download og udskriv plakat

Sophia og Luna – et særligt venskab

• På billedet er Sophia 4 år og indlagt på Skejby Sygehus. Hun har netop gennemgået en stor operation, fordi hun er født med en sjælden sygdom i blæren (Blæreekstrofi). Sophia og hendes familie har derfor været fast besøgende på Skejby Sygehus siden, hun blev født.

I de hårde tider, på hospitalet, har de haft stor glæde af hospitalsklovnen Luna, der har fulgt Sophia siden, hun var spæd:

”Det er hårdt at se sit barn være syg. Som forælder har man ikke meget energi og overskud, fordi der er mange følelser involveret. Derfor betyder det utrolig meget, at klovnene kommer og har overskud til smil og tilstedeværelse, ” fortæller Daniel, Sophias far.

Særligt en dag husker Daniels tydeligt. Sophia har gennemgået en operation og kan ikke gå i flere uger. Hun ligger i sin hospitalsseng. Sophia skal ud af sengen for første gang og øve sig i at gå, men Sophia har svært ved at finde energien og overskuddet frem, men så træder Luna til:

”Luna får virkelig Sophia muntret op. Det er en meget stor hjælp og Sophia kommer ud af sengen og får mod til at gå, ” fortæller Daniel og tilføjer, at det også har en stor betydning for familien omkring, at der er hospitalsklovne:

”Det betyder også rigtig meget for mig som far. Jeg bliver så rørt, når jeg ser, hvordan Sophia lyser op, når hospitalsklovnene kommer på besøg. De gør virkelig en stor forskel, ” fortæller Daniel.

Sophia har fået en lykkesten af Luna og på sit værelse derhjemme har hun et billede med Luna og hende hængende.

”Det er hun meget stolt af, ” fortæller Daniel.

I dag går Sophia til kontrol et par gange om året på Skejby Sygehus. Her kigger hun altid efter Luna på hospitalsgangen.

Udsnit af kommentarer fra sælgere af Danske Hospitalsklovnes tidligere skrabelotterier:

Vi har den store glæde at være ude og sælge skrabelodder til fordel for Danske Hospitalsklovne og bliver modtaget med glæde hos folk.

Klassen har mistet en klassekammerat til kræft, og for ham havde de danske hospitalsklovne en stor betydning.

Det har en fornøjelse at sælge lodderne og opleve folks positive indstilling “skidt med vi ikke vinder, det går jo til et godt formål” og “de gør et flot stykke arbejde”.

Mange siger, det gør ikke noget, at vi ikke vinder, det går til et godt formål og Hospitalsklovnens gør et flot stykke arbejde.

Om Danske Hospitalsklovne

Hospitalsklovnen er en kikset figur, som barnet kan grine af eller skælde ud på. Hospitalsklovnen er den laveste i hierarkiet, og det er barnet, der bestemmer over hospitalsklovnen. Under en hospitalsindlæggelse bestemmer alle over barnet, og barnet kan derfor få en følelse af magtesløshed. Ved at lade barnet bestemme over hospitalsklovnen får barnet noget kontrol igen, og får lettere ved at håndtere de mange følelser, der opstår under en hospitalsindlæggelse. En hospitalsklovn er også en ven, som barnet kan stole på og måske tale med om emner, der kan være svære at tale om.

Spillemyndigheden har givet tilladelse til Danske Hospitalsklovnes landslotteri